Algemene voorwaarden

Inhoudsopgave:

Artikel 1 - Definities

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer

Artikel 3 - Toepasselijkheid

Artikel 4 - Het aanbod

Artikel 5 - De overeenkomst

Artikel 6 - Herroepingsrecht

Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping

Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht

Artikel 9 - De prijs

Artikel 10 - Conformiteit en garantie

Artikel 11 - Levering en uitvoering

Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Artikel 13 - Betaling

Artikel 14 - Klachtenregeling

Artikel 15 - Geschillen

Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

Artikel 17 - Herstel

Artikel 18 - Transportvoorwaarden en -kosten in België en Nederland

Artikel 1 - Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;

2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;

3. Dag: kalenderdag;

4. Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;

5. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.

6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;

7. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;

8. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;

9. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer

MPI

Hoge Mauw 1070

2370 Arendonk - België

T: +32 14 451 880

E: info@mpi-pumps.com

Btw-identificatienummer: BE 0464.371.167

Indien de activiteit van de ondernemer is onderworpen aan een relevant vergunningstelsel: de

gegevens over de toezichthoudende autoriteit:

Indien de ondernemer een gereglementeerd beroep uitoefent:

- de beroepsvereniging of -organisatie waarbij hij is aangesloten;

- de beroepstitel, de plaats in de EU of de Europese Economische Ruimte waar deze is toegekend;

- een verwijzing naar de beroepsregels die in Nederland van toepassing zijn en aanwijzingen waar en hoe deze beroepsregels toegankelijk zijn.

Artikel 3 - Toepasselijkheid

1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke totstandgekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.

2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.

3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.

4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

Artikel 4 - Het aanbod

1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.

3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:

o de prijs exclusief belastingen;

o de eventuele kosten van aflevering;

o de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;

o het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;

o de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;

o de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert;

o de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel;

o of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke wijze deze voor de consument te raadplegen is;

o de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen;

o de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;

o de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en

o de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.

Artikel 5 - De overeenkomst

1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.

2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.

3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.

4. De ondernemer kan zich - binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

5. De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:

a. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;

b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;

c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;

d. de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;

e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.

6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

Artikel 6 - Herroepingsrecht

Bij levering van producten:

1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 werkdagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.

2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

Bij levering van diensten:

3. Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste veertien dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.

4. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping

1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.

2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen.

Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht

1. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor zover voorzien in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.

2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:

a. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;

b. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;

c. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;

d. die snel kunnen bederven of verouderen;

e. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;

f. voor losse kranten en tijdschriften;

g. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.

3. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:

a. betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;

b. waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;

c. betreffende weddenschappen en loterijen.

Artikel 9 - De prijs

1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.

2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.

3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.

4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:

a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of

b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.

5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn exclusief btw.

6. Bij de samenstelling deze webshop is de grootst mogelijke nauwkeurigheid betracht voor een juiste vermelding van prijzen en technische omschrijvingen. Mochten desondanks toch nog onjuiste vermeldingen voorkomen dan zal u daaraan geen rechten kunnen ontlenen. De in deze webshop vermelde prijzen kunnen indien zich gedurende de looptijd sterke prijsschommelingen voordoen, door ons gewijzigd worden. Eén en ander ter beoordeling van ons.

Artikel 10 - Conformiteit en Garantie

1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.

2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.

Artikel 11 - Levering en uitvoering

1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.

2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.

3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.

4. In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding, terugbetalen.

5. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.

6. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Opzegging

1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:

o te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;

o tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;

o altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.

Verlenging

4. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.

5. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

6. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand en een opzegtermijn van ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.

7. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.

Duur

8. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste een maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.

Artikel 13 - Betaling

1. Voorzover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 7 werkdagen na het ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in artikel 6 lid 1. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.

2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag in algemene voorwaarden nimmer een vooruitbetaling van meer dan 50% worden bedongen. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.

3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.

4. In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.

Artikel 14 - Klachtenregeling

1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.

2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.

3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

Artikel 15 - Geschillen

Alle geschillen vallen onder de uitsluitende bevoegdheid van de rechtbanken van Hasselt. De huidige algemene voorwaarden zijn toepassing vanaf 01/01/2010. Zij vervangen en annuleren alle vroegere voorwaarden.

Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

Artikel 17 – Herstel

1. De klant kan in geval van een defect, een technisch probleem of slijtage het aangekochte goed laten repareren.
2. Indien de klant een herstelaanvraag indient, wordt het transport van het te herstellen goed behandeld door de leverancier. De betaling van het transport valt onder de verantwoordelijkheid van:
a. de leverancier indien de herstelaanvraag binnen de garantiecriteria valt.
b. de klant indien de herstelaanvraag niet binnen de garantiecriteria valt.

Artikel 18 - Transportvoorwaarden en -kosten in België en Nederland

1. Alle goederen, ook die welke franco zijn verkocht, reizen voor risico van de koper. Verbintenissen tegenover derden aangegaan, brengen hierin geen verandering en worden geacht in het belang en voor rekening van de koper te zijn aanvaard.

2. De verkoper heeft het recht de goederen, welke gereed zijn, door oorzaken onafhankelijk van zijn wil, niet naar de plaats van bestemming vervoerd kunnen worden, voor rekening en risico van de koper op te slaan of te doen opslaan en betaling te verlangen als had de levering plaatsgevonden.

3. De keuze van de wijze van verpakking en het vervoermiddel is aan de verkoper, ook bij niet-franco zendingen waarbij door de koper geen voorschriften voor de verzending zijn gegeven. Belemmeringen of tijdelijke verhinderingen bij het gekozen vervoermiddel verplichten niet een ander te nemen. De verkoper is niet verantwoordelijk, indien door welke oorzaak dan ook het door hem gekozen vervoer uitvalt.

4. Ten aanzien van in het buitenland vervaardigde goederen behoudt de verkoper zich voor de inklaring te bewerkstelligen met uitsluiting van de koper.

5. Tenzij de koper de verkoper tijdig verzoekt de goederen tijdens het vervoer voor zijn rekening te verzekeren, reizen de goederen onverzekerd.

6. Tenzij anders mocht zijn overeengekomen, zijn uit- en invoerrechten, zegel-, stations- en inklaringskosten, belastingen etc. voor rekening van de koper.

7. Per 1 maart 2024 gelden onderstaande tarieven voor transport- en handelingskosten:

Pakketzendingen 

Het maximale formaat van een pakket is 2,5 meter, berekend als 1x de lengte + 2x de breedte + 2x de hoogte, met een maximale lengte van 2 meter. Als de lengte van een pakket meer dan 2 meter is, wordt er een extra toeslag voor lengtevracht in rekening gebracht.

Toeslagen / extra kosten per levering

  • € 17,50 per levering wanneer er telefonisch een afspraak gemaakt moet worden voorafgaand de levering.
  • € 100,00 per levering wanneer een lengtevracht (> 2m) in de zending zit.
  • € 25,00 per levering voor ADR-artikelen.
  • € 35,00 per levering als het afleveradres verschilt van het standaard afleveradres.
  • € 62,50 per levering als een zending niet kan worden afgeleverd op een adres en een tweede levering nodig is.
  • € 45,00 extra toeslag per levering bij bestellingen met een totaalgewicht > 700 kg.
  • Extra kosten voor een levering binnen een specifiek tijdsblok zijn altijd op aanvraag.

Vrachtkosten krat filterbuis

Bij aankoop van een krat filterbuis hanteren we de volgende vrachtkosten:
Vanaf 2500€: franco
Minder dan 2500€: 156€ vrachtkosten

Afhaalbalie & bestelbalie

  • Uw bestelling afhalen is mogelijk. Mooris Pumps & Irrigation beschikt in Arendonk en Ghislenghien over zowel een afhaalbalie als een bestelbalie.
  • Zodra wij uw bestelling hebben ontvangen, ontvangt u een orderbevestiging. Uw bestelling staat klaar voor afhaling na ontvangst van onze verkoopbon.
  • De afhaal- en bestelbalies zijn van maandag tot en met vrijdag geopend van 8.00 tot 17.00 uur.
  • De afhaal- en bestelbalies zijn van maandag tot en met vrijdag tussen 12:00 - 13:00 gesloten.
  • Bij afhaalbestellingen onder de € 100,- hanteren wij € 7,50 ordertoeslag.
  • Let op: Het is niet mogelijk om aan de afhaalbalie extra artikelen te bestellen.

01. Algemeen.
Deze algemene voorwaarden gelden op alle aanbie- dingen en overeenkomsten die Mooris Pumps & Irrigation BV, met zetel gevestigd te Hoge Mauw 1070, 2370 Arendonk, ingeschreven in de KBO onder het nummer 0464.371.167 (rechtsperso- nenregister Antwerpen, afdeling Turnhout), hierna de “Vennootschap”, aangaat, voorstelt of aanvaardt. De Vennootschap aanvaardt geen andere algemene voorwaarden, ook niet wanneer zij zulks niet uitdrukkelijk gemeld heeft bij de ontvangst daarvan.
02. Informatie.
De informatie die de Vennootschap ter beschik- king stelt over haar producten en/of diensten via algemene kanalen zoals brochures, catalogi, folders, foto’s, social media, website, prijslijsten, bij de offertes behorende tekeningen ed. geldt slechts ter illustratie en is niet bindend. Enkel door infor- matie die de Vennootschap op nauwkeurige wijze in de overeenkomst onderschrijft en waarvoor de CE-markering geldt, is zij gebonden.
De klant bevestigt, voorafgaand aan het aangaan van deze overeenkomst, voldoende geïnformeerd te zijn over de productspecificaties en/of de inhoud van de dienstverlening.
Een offerte, orderbevestiging of leveringsovereen- komst opgesteld door de Vennootschap is steeds gebaseerd op de informatie die van de klant ontvan- gen werd. Enkel de klant is dus verantwoordelijk voor onvolledige of onjuiste informatie en alle kosten of prijsaanpassingen die daarvan een gevolg zijn.
03. Email.
De klant aanvaardt dat er met hem gecommuni- ceerd wordt via het door hem opgegeven emailadres.
04. Offertes-bestellingen.
Offertes dienen door de klant binnen de acht (8) werkdagen schriftelijk aanvaard te worden. Gedurende deze periode kan de Vennootschap een offerte nog annuleren of wijzigen. Leveringstermijnen worden steeds bij benadering opgegeven. Offertes worden steeds opgesteld in euro en hebben enkel betrekking op de netto-prijzen, zonder belastingen van welke aard ook, vervoer- of transportkosten, verpakkings- en montagekosten, opslagkosten, en/of enige andere kost. De Vennootschap is gerechtig om de handling- en transportkosten die zij aangerekend krijgt, door te rekenen aan de klant.
Zodra een offerte aanvaard is door de klant, kan deze niet meer geannuleerd of gewijzigd worden. Als de klant een order annuleert, zal de klant de Vennootschap volledig vrijwaren voor alle kosten en schade daardoor veroorzaakt, dit in de ruimste zin.
Voor goederen op maat gemaakt, dient de volledige prijs te worden betaald; voor soortgoederen geldt dat alle gemaakte kosten worden aangerekend maar ook een margeverlies dat forfaitair begroot wordt op 30% van de totale prijs opgenomen in de offerte.
05. Prijsaanpassingen.
Na het tot stand komen van de overeenkomst, kan de Vennootschap de prijzen aanpassen in geval van aantoonbare stijgingen van minimaal 5% van elk of enige van de hiernavolgende kosten: voorrij- kosten, plaatsingskosten, verwisselingskosten, retourkosten, administratieve kosten, heffingen, grondstof- en/of energieprijzen, verpakkingskosten en, in algemeenheid, alle kosten die door derden aan de Vennootschap worden aangerekend. Zij zal hiervan de klant vooraf in kennis stellen. De klant is hierdoor gebonden.
06. Levering.
Tenzij anders overeengekomen, worden de goede- ren binnen de Europese Unie geleverd Ex Works
(Incoterms 2020). Buiten de Europese Unie wordt geleverd FCA (Incoterms 2020).
Gedeelte leveringen zijn steeds toegestaan.
Het transport wordt steeds uitgevoerd op risico van de klant, ook wanneer de Vennootschap voor het vervoer zorgt.
De klant zal de Vennootschap vergoeden voor kosten die zij oploopt door het niet kunnen leveren op het overeengekomen of aangegeven tijdstip en/of de overeengekomen of aangegeven plaats met een minimum van 500 euro (exclusief BTW).
Indien de klant een toerekenbare vertraging van meer dan drie (3) maanden heeft opgelopen ten aanzien van de finale uitvoeringstermijn, is de Vennootschap gerechtigd om alle prestaties reeds te factureren en behoudt de Vennootschap zich het recht voor om de overeenkomst opnieuw te beoordelen.
07. Kwaliteit van de geleverde goederen/diensten.
De Vennootschap garandeert dat de geleverde goederen in overeenstemming zijn met de specifica- ties zoals deze overeengekomen worden en dat de goederen geschikt zijn voor het verwachte gebruik, rekening houdend met de gebruikelijke levensduur ervan en rekening houdend met de gebruiks- en onderhoudsvoorschriften. Voor kleurafwijkingen niet groter dan kleurnuances, welke ter beoor- deling van de Vennootschap zijn, accepteert de Vennootschap geen aansprakelijkheid. De klant kan hieraan niet het recht ontlenen om de levering te weigeren.
In bijzondere gevallen behoudt de Vennootschap zich het recht voor om het ontwerp te wijzigen en, wanneer er een tekort aan grondstoffen is, andere materialen te gebruiken, tenzij de klant zich daartegen verzet door gemotiveerde schriftelijke bekendmaking aan de Vennootschap.
In geval van een aangetoond en tijdig gemeld gebrek bij het product en/of een foutieve dienst- verlening, beperkt de aansprakelijkheid van de Vennootschap zich steeds tot vervanging van het gebrekkig product en/of – in geval van dienstver- lening – maximaal tot het factuurbedrag van de betreffende dienst. In geval deze clausule ongeldig zou worden bevonden, is de schadevergoeding uitdrukkelijk beperkt tot het bedrag dat door de verzekering in het desbetreffende geval wordt uitbetaald vermeerderd met het eigen risico van de verkoper. In geen enkel geval kan de klant bijko- mende schade vorderen (behoudens ingeval van fraude en/of opzettelijke grove fout).
Bij vervanging van een product, kan de Vennootschap het vervangen product terug meene- men en wordt dat haar eigendom.
08. Aanvaarding van de geleverde goederen.
De klant dient de ontvangen goederen na te kijken en de Vennootschap uiterlijk binnen de vierentwintig (24) uur na levering te informeren van eventuele zichtbare gebreken. Van de klant wordt verwacht dat in het kader van deze controle zorgvuldig wordt omgegaan met het verpakkingsmateriaal en/of oppervlakte beschermingsfolies, de instructies en CE-veiligheidsvoorwaarde van het geleverde goed.
Verborgen gebreken dienen aan de Vennootschap gemeld te worden, uiterlijk één (1) week na het ogenblik waarop dit redelijkerwijs had dienen vastgesteld te worden. De Vennootschap heeft het recht om de gebreken door zijn eigen perso- neel te laten controleren. Bij gebreke aan tijdige kennisgeving worden de zichtbare en/of verborgen gebreken geacht aanvaard te zijn.
09. Retourzendingen.
Als de Vennootschap akkoord is met een terug- zending van de goederen, dan geldt in elk geval het volgende:
ʺ In geval van retournering van goederen waarvan de leverdatum meer dan twee (2) weken geleden is, wordt er 10% van het originele factuurbedrag ingehouden.
ʺ Geheelofgedeeltelijkverwerktegoederen,bescha- digde goederen en verpakte goederen, waarvan de verpakking ontbreekt of is beschadigd, en waarvan de leverdatum meer dan twee (2) maanden geleden is, kunnen niet worden geretourneerd.
Indien de klant kiest om het transport door de Vennootschap te laten afhandelen, zullen de trans- portkosten aan de klant worden aangerekend. In geval de Vennootschap verantwoordelijk is voor een foute levering, zal de Vennootschap de transport- kosten betalen. In geval de goederen voor afhaling op het afgesproken tijdstip niet klaarstaan, worden de gemaakte transportkosten aangerekend aan de klant.
10. Correctgebruikvandeproducten.
De klant dient de geleverde producten te gebrui- ken en onderhouden in overeenstemming met het bestemde gebruik ervan. De producten waardoor de Vennootschap in dienstverlening (zijnde repara- tie, installatie, vervanging van de producten of andere) voorziet, mogen niet worden hersteld of gedemonteerd of gewijzigd door anderen dan de Vennootschap.
11. Overdrachtvaneigendomenrisico.
De eigendom op de geleverde goederen gaat slechts over bij volledige betaling ervan. Het risico gaat over op de klant bij levering. Indien de verzending wordt vertraagd door onvoorziene omstandigheden buiten de wil van de Vennootschap, gaat het risico over op de klant bij de kennisgeving van gereedheid voor verzending.
De klant is ertoe gehouden om ten overstaan van derden kenbaar te maken dat de goederen eigendom zijn van de Vennootschap, zo lang zij niet volledig betaald werden. De klant mag de goederen bovendien niet verpanden, in eigendom overdragen of aan derden enig ander recht daarop verlenen zolang de eigendom nog niet is overgegaan op de klant. De Vennootschap verbindt zich ertoe om naar eigen goeddunken de geleverde goederen of onderdelen daarvan te repareren of te vervangen voordat het risico overgaat.
12. Betalingen.
De facturen van de Vennootschap zijn na factuur- datum betaalbaar op het door haar aangegeven rekeningnummer, dit contant, tenzij anders bepaald in de offerte en/of orderbevestiging. Ingeval van deelzendingen is de Vennootschap gerechtigd om deze deelzendingen apart te factureren.
Facturen worden geacht aanvaard te zijn, behou- dens indien zij betwist worden binnen de zeven (7) werkdagen na verzending ervan.
Ingeval van laattijdige betaling is er, zonder dat een voorafgaande ingebrekestelling vereist is, vanaf de vervaldag van de factuur intrest verschul- digd berekend in overeenstemming met de wet inzake de bestrijding van betalingsachterstand in handelstransacties van 2 augustus 2002, zoals van tijd tot tijd gewijzigd, alsook een forfaitaire schadevergoeding ten belope van 10% van het factuurbedrag, met een minimum van 100 euro. Door het laattijdig betalen van één factuur, verliest de klant het voordeel van het betalingsuitstel van andere facturen die onmiddellijk opeisbaar worden. Gedeeltelijke betalingen zijn niet toegestaan. Voor onze actuele prijzen, ga naar www.mpi-pumps.com of scan de QR code
Slechts in geval van tijdige betwisting van een factuur, is de klant gerechtigd om de betaling van het betwist gedeelte op te schorten. Het niet-be- twist gedeelte van de betreffende factuur dient in elk geval betaald te worden.
Betalingen worden eerst toegerekend op de intresten en de forfaitaire schadevergoeding, vervolgens op de hoofdsom (te beginnen met de oudst openstaande schuld).
De Vennootschap is gerechtigd om zekerheden te vragen tot waarborg van de betalingen en mag haar prestaties opschorten tot zij deze zekerheden ontvangen heeft.
13. Aansprakelijkheid van de klant.
De klant is aansprakelijk, en zal de Vennootschap vrijwaren, voor schade veroorzaakt aan de produc- ten door voorwerpen, muren, houtwerk,... die zich bevinden op de plaatsen van het werk.
Indien de geleverde goederen door de Vennootschap worden geplaatst, dan dient de klant vooraf alle informatie mee te delen met betrekking tot de grond, de doorgangen van buizen, leidingen, elektri- sche draden en telefoondraden, ... die zijn ingebed in de grond, muren, wanden, scheidingswanden, vloeren en plafonds van het gebouw of de werflo- catie ligging van kabels ed.
De klant is verantwoordelijk om bij werken die het totaalbedrag van 500.000 euro overschrijden, aangifte van werfmelding (“Check-In-At-Work”) te doen en de Vennootschap aan te melden. De klant is eveneens verplicht om de Vennootschap in te lichten over deze verplichte registratie voor aanvang van de prestaties, zodat de Vennootschap de “Check-In-At- Work” kan doorgeven aan de bevoegde instanties. Ingeval van nalatigheid van deze verplichting door de klant, zullen alle kosten en/of boetes op de klant verhaald worden. De Vennootschap kan niet aansprakelijk worden gesteld voor enige schade of vernietiging als gevolg van het niet naleven van deze regels door de klant.
Indien bepaalde zaken zijn vernietigd of beschadigd, is de klant aansprakelijkheid voor de herstelling daarvan (behoudens ingeval van grove nalatigheid en/of zware fout).
Ingeval van wanprestatie van de klant bij uitvoering van de overeenkomst, is de Vennootschap tevens gerechtigd om, zonder voorafgaande ingebrekestel- ling, over te gaan tot hetzij schorsing van haar prestaties tot op het ogenblik waarop de klant aan de wanprestatie geremedieerd heeft, hetzij ontbin- ding van de overeenkomst, dit onverminderd het recht van de Vennootschap om schadevergoeding te vorderen. Deze schadevergoeding wordt forfaitair begroot op 30% van de resterende contractwaarde.
De aansprakelijkheid voor schade wordt uitdrukke- lijk beperkt tot het bedrag dat door de verzekering in het desbetreffende geval wordt uitbetaald vermeer- derd met het eigen risico van de Vennootschap. Indien om welke reden dan ook geen uitkering krachtens de verzekering plaatsvindt, wordt de aansprakelijkheid voor schade uitdrukkelijk beperkt tot de factuurwaarde van de goederen waarop de schade is vastgesteld. De Vennootschap is gerech- tigd de schade te laten beoordelen door een door haar aangestelde onafhankelijke deskundige uit de sector.
De aansprakelijkheid voor derden aangesteld door de Vennootschap wordt uitdrukkelijk uitgesloten. Indien een derde wordt aangesteld, dient de klant zichzelf daarvoor te verzekeren. De klant is aansprakelijk, en vrijwaart de Vennootschap voor eventuele aanspraken van derden, die schade lijden in verband met de uitvoering van de overeenkomst, ongeacht
de oorzaak daarvan.
Schadeclaims dienen door de klant binnen een jaar na aansprakelijkheidstelling aanhangig te zijn gemaakt bij de bevoegde rechter conform artikel 20. Na die periode vervalt het recht op schadevergoeding. Alle vorderingen tot schadevergoeding vervallen dus na verloop van twaalf (12) maanden te rekenen vanaf de dag van aansprakelijkheidstel- ling, indien zij niet binnen deze termijn in rechte aanhangig worden gemaakt.
14. Ontoerekenbare niet-nakoming.
Ingeval van een niet-nakoming van de overeen- komst die niet toerekenbaar is aan een partij, dient de partij die daarmee geconfronteerd wordt de andere partij daarvan te informeren binnen de vijf (5) werkdagen na het betreffende voorval, waarbij tevens dient gemeld te worden of deze niet-nako- ming definitief, dan wel tijdelijk is.
Als niet-toerekenbaar wordt beschouwd: iedere gebeurtenis waar een partij redelijkerwijze geen controle over heeft, zoals (maar niet beperkt tot) stakingen, lock-out, pandemie, sabotage, bevoorra- dingsproblemen en/of – schaarste (ook al zijn deze een gevolg van wanprestaties van leveranciers), vertragingen of onderbrekingen in het vervoer, brand, oorlogsdaden of terreur, voorschriften of aanbevelingen of richtlijnen van enige overheid of administratie, weersomstandigheden, uitval van personeel, technische pannes, ed.
a) Ingeval van definitieve niet-nakoming, wordt de overeenkomst met onmiddellijke ingang ontbonden zonder dat enige schadevergoeding gevorderd kan worden. Evenwel worden alle prestaties geleverd tot aan de kennisgeving van de ontoerekenbare niet-nakoming onmiddellijk betaalbaar. Bij deelbare verbintenissen wordt de overeenkomst slechts voor dat gedeelte ontbon- den, waarop de ontoerekenbare niet-nakoming betrekking heeft;
b) Ingeval van tijdelijke niet-nakoming, dient de partij die in de onmogelijkheid is te preste- ren mee te delen hoelang de niet-nakoming redelijkerwijze zal duren en de overeenkomst geschorst zal zijn. Ingeval deze schorsing langer dan drie (3) maanden bedraagt, kan elke partij de overeenkomst ontbinden zonder dat er enige schadevergoeding verschuldigd is. Bij deelbare verbintenissen wordt de overeenkomst slechts voor dat gedeelte opgeschort, waarop de ontoe- rekenbare niet-nakoming betrekking heeft.
15. Algemeen met betrekking tot sancties.
De klant doet uitdrukkelijk afstand van de mogelijk- heid om de nietigheid van de overeenkomst te vorderen, een prijsvermindering te vragen, haar eigen prestaties op te schorten en/of tot compen- satie van vorderingen over te gaan, zonder de voorafgaande goedkeuring van de Vennootschap.
16. Intellectuele rechten.
De klant erkent de intellectuele rechten van de Vennootschap ten volle te zullen respecteren en zich te onthouden van enige verspreiding of kopie of namaking ervan. Dit geldt zowel met betrekking tot de producten, alsook alle onderliggende documen- tatie en specificaties, knowhow, CE-markering, bedrijfsgeheimen, ook al zijn deze niet intellectu- eel rechterlijk beschermd. De klant bevestigt en garandeert dat gegevens die zij meedeelt aan de Vennootschap geen inbreuk vormen op intellectuele rechten van derden.
Slechts na betaling van het verschuldigde bedrag aan de Vennootschap komt aan de klant ter zake het voorgaande een gebruiksrecht toe.
De klant is niet gerechtigd de in dit artikel bedoelde
stukken zonder voorafgaande schriftelijke toestem- ming van de Vennootschap anders dan voor eigen gebruik te hanteren, te verveelvoudigen, openbaar te maken of ter kennis van derden te brengen. Bij overtreding van voorgaande zal de klant de hieruit voortvloeiende schade aan de Vennootschap vergoeden. Alsdan kan de Vennootschap tevens teruggave van de stukken vorderen.
17. Overdracht van overeenkomst.
De klant kan de overeenkomst met de Vennootschap niet overdragen, zonder diens voorafgaande schrif- telijke toestemming daartoe.
18. Persoonsgegevens.
Beide partijen gaan akkoord dat bij de uitvoering en toepassing van de overeenkomst persoonsgegevens verwerkt zullen worden in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving inzake de bescherming van persoonsgegevens.
Het is mogelijk dat de Vennootschap in het kader van de uitvoering van de overeenkomst de persoonsgegevens van de klant verwerkt. Het betreft met name persoonlijke informatie (naam, adres, telefoonnummer etc.), contactinformatie (coördinaten, e-mailadres) en financiële infor- matie (rekeningnummer, betalingswijze etc.). De Vennootschap zal deze persoonsgegevens slechts verwerken in zoverre en in de mate noodzake- lijk voor de uitvoering van de overeenkomst en een eventuele wettelijke verplichting, waarna de Vennootschap deze persoonsgegevens zal wissen.
De Vennootschap zal deze persoonsgegevens verwerken tijdens de duur van de overeenkomst en een periode van één (1) jaar na het einde van de overeenkomst, zonder evenwel afbreuk te doen aan relevante en toepasselijke, regelgevende bewaarverplichtingen.
De Vennootschap biedt afdoende garanties met betrekking tot het toepassen van passende techni- sche en organisatorische maatregelen opdat de verwerking van persoonsgegevens voldoet aan de vereisten van de Algemene Verordening Gegevensbescherming. De Vennootschap waarborgt de veiligheid en vertrouwelijkheid van deze persoonsgegevens. De Vennootschap zal deze persoonsgegevens niet doorgeven aan derden of, een derde land of een internationale organisa- tie, tenzij ingevolge een wettelijke verplichting. In zoverre de Vennootschap een beroep doet op een verwerker voor de verwerking van de persoonsge- gevens, waarborgt zij dat deze verwerker gebonden zal zijn door dezelfde verplichtingen als omschreven in deze bepaling.
De klant heeft met betrekking tot de persoons- gegevens een recht van toegang, rectificatie, het wissen, beperking van verwerking, overdracht, bezwaar of verzet onder de voorwaarden en modaliteiten bepaald in de Algemene Verordening Gegevensbescherming. De klant heeft het recht om klacht in te dienen bij de toezichthoudende autoriteit.
19. Nietigheid.
In geval één van de bepalingen van deze voorwaar- den ongeldig zou worden bevonden, dan wordt de betreffende bepaling herleid of heronderhandeld naar hetgeen wettelijk toelaatbaar is en in lijn is met de bedoeling van de partijen.
20. Regelingvangeschillen.
In geval van geschil tussen de Vennootschap en de klant, zal dit enkel kunnen worden voorgelegd aan de rechtbanken van het arrondissement Antwerpen, afdeling Turnhout, die uitsluitend het Belgisch recht zullen toepassen. Daarbij worden de toepassing van het Weens Koopverdrag en de regels van het Internationaal Privaatrecht uitdrukkelijk uitgesloten.

Hulp nodig bij uw bestelling?